divendres, 15 de novembre del 2024

24 d'octubre de 2024

 


El mes d'octubre vam presentar "Màtria o barbàrie" amb una de les seves editores, la Marta Roqueta.

La Marta ens explica així la tertúlia d'aquell dia.

Dijous 24 d’octubre del 2024 vaig presentar “Màtria o Barbàrie: trenta veus del feminisme català” al Pati Blau.

El llibre, que edito conjuntament amb la Júlia Ojeda Caba i l’Anna Punsoda Ricart, recull les reflexions d’una trentena de dones de les generacions millennial i zentennial que reflexionen sobre què és ser nacionalista catalana i feminista. Són dones cis, trans, racialitzades, amb discapacitat física, amb problemes de salut mental; d’esquerra i de dreta; anticapitalistes, socialdemòcrates, conservadores i liberals; metgesses, pageses, historiadores, emprenedores, sindicalistes, periodistes, sociòlogues; ens parlen de beates i de l’activisme lesbofeminista a Catalunya. Provenen d’arreu dels països catalans, i totes fan una proposta de país. 

El llibre s’estructura en quatre parts. En la primera, es parla de com es viu el fet nacional i el feminisme a l’Aran, les Terres de l’Ebre, les Illes Balears, el País Valenciá i la Catalunya Nord. La segona part planteja com es pot construir una nació que atengui els drets sexuals i reproductius, i que garanteixi els drets del col·lectiu LGTBIQ+, de les persones racialitzades, del poble gitano, i de les persones amb discapacitat o amb problemes de salut mental. El tercer dóna veu a dones de diferents sectors econòmics que parlen de com construir el país des d’una vessant professional i feminista. El quart aborda l’estat de la llengua catalana en el passat, present i futur.

La presentació va ser molt familiar, la conversa amb la Carme molt distesa i les preguntes del públic van servir per reflexionar conjuntament sobre com sortir de l’atzucac en què es troba el moviment independentista arran de la desfeta del procés. 

Estic molt agraïda per l’oportunitat d’haver pogut compartir un vespre tan agradable amb la gent d’Esplugues.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada